Duminică 13 octombrie 2024 a avut loc a doua ediție a Campionatului European de Gravel, această disciplină încă nouă și abia recent recunoscută oficial de UEC – Uniunea Ciclista Europeana. Bicicleta gravel este un tip de bicicletă versatilă, proiectată pentru a putea fi utilizată pe o gamă largă de suprafețe, de la drumuri asfaltate la trasee de pietriș, pământ sau poteci ușoare. Este considerată o combinație reușită între o bicicletă de șosea și una de mountain bike, dar cu anumite trăsături specifice care o fac ideală pentru condiții mixte.

Din partea României la concurs au participat Jozsef Malnasi Attila, de la ACS Velocitas și Gerhard Moldansky, de la ACS Mentorise Cycling Team. Traseul a constat într-o buclă de aproximativ 50 km cu aproximativ 800 m diferență de nivel, care a avut startul în orășelul Asiago, din regiunea Veneto, provincia Vicenza, localitate situată pe Altopiano di Asiago un platou montan în Alpii Vicentine.

În funcție de categoria la care s-au înscris, concurenții au avut de parcurs bucla o dată, de două ori sau de trei ori. Fiind înscriși la categoria Elite, clicliștii noștri trebuiau să-l parcurgă de trei ori.

Din păcate însă concursul a trebuit să fie oprit după tură a 2a întrucât un concurent de la categoria amatori master a decedat în timpul cursei, în urma unui infarct. Pe această cale dorim să reamintim cât de importantă este efectuarea periodică a consultului medical sportiv, indiferent dacă ești ciclist de performanță sau amator. Este foarte important ca atunci când începi să te antrenezi și să participi la curse de ciclism în mod constant, să faci o serie de teste și investigații medicale, ca să te asiguri că este totul în regulă.

Cicliștii noștri au parcurs două ture după care au fost opriți. “M-am simțit foarte bine, am fost mult timp în grupul al doilea. Când au oprit cursa, mă aflam în cel de-al 3-lea grup, întrucât mă oprisem pentru a mări presiunea la roata față care scăpa încet aer”, spune Jozsef Malnași la finalul cursei. Gerhard Moldansky era și el în grupurile fruntașe însă din cauza unor probleme tehnice la șa a trebuit să se oprească puțin pentru a o remedia, rămânând astfel în urmă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *