> Valea Drăganului, Stâna de Vale, Valea Iadului, Ciucea

Valea Drăganului, Stâna de Vale, Valea Iadului, Ciucea

De Sisak Tamás

Traseu este de genul care deși urcă pe poteci și e cu denivelări și e greu, se poate face cu gravel bike, apoi coborârea e pe asfalt neted și merge ca gândul. Deci practic n-ai nevoie de suspensii cam deloc.  

Am început tura de la halta feroviară Valea Drăganului. Imediat după nici 2km am ieșit de pe asfalt și am făcut urcușul de 6km și 500m diferență de nivel ca să ieșim pe creasta dintre valea pâraielor Iada și Drăgan. Am urmărit creasta urcând și coborând de mai multe ori cale de 13km până am ajuns în vârful cățărării dintre Remeți și barajul Floroiu, și am coborât în stânga pe DJ108K proaspăt reabilitat până la lac. Am trecut barajul și am făcut circuitul lacului pe malul estic (mai ușor și mai neted decât cel opus) până la coada lacului, de unde a început de fapt aventura. Vroiam să parcurgem drumul de legătură peste munți la Stâna de vale, care s-a dovedit a fi pietruit bun, lat, lung și nu chiar ușor din cauza diferenței de nivel, dar altfel foarte potrivit pentur graveling. În cele din urmă din stațiunea Stâna de vale am luat-o în jos pe proaspăt reabilitatul DJ108J care e probabil cea mai bună șosea pe care m-am dat eu în România. 

Din Remeți am mers înainte prin Bulz-Bucea-Negreni și Ciucea ca să luăm alt tren de întoarcere în Cluj, dar pe cine îl țin puterile (sau a mers cu mașina la start) poate face traversarea din nou spre barajul Floroiu, ca apoi să coboare pe firul pârâului Drăgan la halta Valea Drăganului. În acest fel traseul n-ar fi în buclă, ci în formă de 8. 

Total distance: 117689 m
Max elevation: 1373 m
Download file: Valea-Dragan-Stana-de-vale-Valea-Iadului-Ciucea-2.gpx